social media Funkie House

Verbouwde Funkie House Den Haag weer geopend

Van 29 tot en met 31 maart 2018 wordt Funkie House in Den Haag officieel heropend na een grootse verbouwing. Eigenaar Wilco van der
Werf
: “De look is cleaner dan je van ons gewend was, maar het blij" toch Funkie.”

Funkie House Den Haag - Wilco vd Werf

De transformatie van de Haagse Funkie House-vestiging volgt ruim een jaar na de ingrijpende verbouwing van Funkie
House in Rotterdam, waarbij onder meer een shop-in-shop van Carhartt W.I.P. werd toegevoegd. Eigenaar Wilco van der Werf gaf in Textilia toen al aan dat een faceli!
van de winkel in Den Haag ook op de agenda stond. “Helaas was het niet mogelijk om beide verbouwingen achter elkaar te doen”, vertelt Van der
Werf. “De restyling van de Rotterdamse zaak was met zijn 750m2 een grote uitgave, dus we hebben een jaartje gewacht om nu ook de winkel in Den
Haag aan te passen.”

Toch Funkie

De vernieuwde Funkie House in Den Haag hee! nu dezelfde uitstraling als de Rotterdamse vestiging. In samenwerking met het Rotterdamse
designbureau Tchai verruilde de retailer de stoere inrichting met sloophout en rekken van steigerpijpen voor een lichtere inrichting met witte
wanden, slanke rekken, veel groen en gekleurde mannequins. Van der Werf: “De look is cleaner dan je van ons gewend was, maar door rauwe
invloeden als steen en ijzer en opvallende kleurvlakken – die ook terugkomen in ons nieuwe logo en online – blij! het toch Funkie.”

Funkie House Den Haag

Vrouwelijker

Van der Werf gee! aan dat het interieur ook ‘vrouwelijker’ is geworden, onder andere door de stijlvolle witte, slanke rekken, planten en de visual
merchandising. Daarbij is de vrouwencollectie vanaf nu voor in de zaak te vinden. “Vij!ig procent van onze klanten zijn vrouwen”, legt de eigenaar uit.
“We brengen een trendy en up-to-date streetlook met een fijne huiselijke feel. Zo hebben wij onder andere ook een heerlijke geur in de shop en
bieden we alle klanten een kop koffie aan.”

Aangepast merkenpakket

Niet alleen het interieur van Funkie House hee! een make-over gehad, ook het merkenpakket is aangepast. Het nieuwe assortiment bestaat uit een
mix van premium streetwear en Scandinavische merken van onder andere Obey, Stüssy, Carhartt W.I.P., Wood Wood MbyM en Just Female. Nieuw in
Den Haag zijn de labels Patagonia, Veja en PinqPonq. Volgens de retailer is het een mix van stijlen, zoals die ook terugziet in het straatbeeld.

Funkie House Den Haag

iPad

Funkie House Den Haag biedt verder via iPad de gehele collectie aan. Via de webshop kunnen klanten samen met de medewerkers iets uitkiezen,
betalen in de winkel en thuis laten sturen of later ophalen in de zaak. “Je kan een item in de zaak passen en bekijken, maar bijvoorbeeld een andere
kleur of maat bestellen via de webshop. De collectie wordt daardoor nog aantrekkelijker en veel groter”, legt Van der Werf uit.

Omzetverhoging

De verbouwing van Funkie House Den Haag wordt goed ontvangen: “We krijgen constant positieve reacties.” Ook de restyling in Rotterdam hee! naar
tevredenheid uitgepakt. Van der Werf: “Afgelopen jaar hebben we een omzetverhoging van meer dan dertig procent gerealiseerd. Daarnaast zijn onze
online verkopen enorm gestegen. Onze webshop zal in de loop van volgende week ook een update krijgen.”

Funkie House Den Haag

Bron: Textilia
Links:
Funkie House: http://www.funkiehouse.nl

Softwear

Sinds 1988 dé specialist in het online automatiseren van in- tot verkoop voor wholesale, retail en webshops. Voorraadbeheersystemen worden geleverd aan de mode-, schoenen-, lingerie- en sportbranche.

 

Meer weten?

Kom langs
Herikerbergweg 292
1101 CT Amsterdam

Bel ons
+31 (0)20 229 29 29

Mail ons
info@softwear.nl
 

Volg ons

Meld u aan voor de Softwear-nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen rondom Softwear.