Nederlof Mode is specialist op het gebied van hedendaagse herenmode. De winkels van Nederlof Mode staan bekend om hun vakkundig geselecteerde, eigentijdse collecties en hun ’passende’ adviezen. Nederlof Mode heeft vestigingen in Capelle aan den IJssel en Zoetermeer.

In oktober 2005 opende Nederlof Mode een tweede vestiging. De onderneming was tevreden met de huidige leverancier, tót het moment dat deze tweede vestiging geopend werd; het systeem dat Nederlof Mode wilt, waarbij in beide winkels tegelijkertijd kan worden gekeken, blijkt enorm duur. Na 23 jaar besluit Nederlof Mode dan ook om weg te gaan bij de huidige leverancier van hun automatiseringssysteem. Wat veel meer voordelen oplevert dan vooraf verwacht...

De overstap naar Softwear was een bewuste keuze. Casper (mede-eigenaar) heeft verscheidene keren in de commissie van Euretco (red. de grootste retailservice-organisatie in de non-food in Nederland) gezeten en hier gesproken over automatiseringssystemen, hier komt Softwear als een goede leverancier naar voren. Tevens heeft de overbuurman (red. Mooonz Womenswear) al jaren goede ervaringen met het systeem van Softwear. Na de uitleg van accountmanager Dimitri is de keus snel gemaakt: de mogelijkheden van het systeem zijn groot en het systeem is veel prijsvriendelijker dan de huidige leverancier.

Na het maken van deze keuze blijkt de samenwerking met Softwear nog meer voordelen dan vooraf verwacht oplevert. Casper: ‘De hoeveelheid informatie dat we, ten opzichte van het oude systeem, uit het systeem kunnen krijgen is een van de grootste voordelen voor ons. Ook is de informatie veel gedetailleerder, zoals: per fabrikant, per groep, in percentages, in aantallen en in rentabiliteit. Dat is een stuk uitgebreider dan het oude systeem.’


‘Ook over de organistie van Softwear zijn we heel positief. Zeker in de eerste week hebben we nogal wat moeten bellen. En toen ik terug kwam na mijn vakantie heb ik ook nog een aantal keer gebeld. Dan bedacht ik me al: ‘Die zullen wel denken, daar heb je Nederhof weer’, maar het tegendeel was waar; ik werd steeds keurig te woord gestaan en kreeg goede uitleg. Ik had gister ook nog een vraag over iets wat al uitgelegd was maar ik even niet meer wist. Dan bel ik eventjes en wordt het zonder problemen nog een keer uitgelegd. Oja, nog een voordeel is dat wanneer je belt, je de helpdesk enorm snel aan de telefoon krijgt. Dat was bij mijn oude leverancier echt een groot drama, ik heb daar soms wel een twintig minuten moeten wachten en dat wil je niet als je problemen heb. Ik word hier correct, vriendelijk en lachend te woord gestaan,’ aldus Casper.

Softwear

Sinds 1988 dé specialist in het online automatiseren van in- tot verkoop voor wholesale, retail en webshops. Voorraadbeheersystemen worden geleverd aan de mode-, schoenen-, lingerie- en sportbranche.

 

Meer weten?

Kom langs
Herikerbergweg 292
1101 CT Amsterdam

Bel ons
+31 (0)20 229 29 29

Mail ons
info@softwear.nl
 

Volg ons

Meld u aan voor de Softwear-nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen rondom Softwear.