para mi

Para Mi: de perfecte broek als basis voor verdere groei

De broek met de perfecte pasvorm is de basis van Para Mi. Dat zal nooit veranderen. Met ambitieuze plannen zorgt Nick Heessels echter voor een frisse wind binnen het bedrijf. Wat kunnen we verwachten?

Amper zeven jaar geleden zette Henk Heessels Para Mi op en in no-time groeide het uit tot een merk waar veel Nederlandse vrouwen een broek van in de kast hebben hangen. Een succesvol Nederlands merk dus, maar Para Mi kan nog veel groter worden denkt Nick Heessels, die half mei het stokje van zijn vader heeft overgenomen. Als directeur/eigenaar gaat hij met een financiële partner achter zich aan het werk om enkele grote veranderingen door te voeren. Nick Heessels: “Het gaat heel goed met Para Mi, maar er valt nog veel meer uit te halen. We kunnen nog verder groeien.” 



Automatisering

Het plan waar de Nederlandse detaillist het meeste baat bij zal hebben, ligt op het gebied van automatisering. Een nieuw ERP systeem brengt de automatische afhandeling van logistieke, administratieve en financiële bedrijfsprocessen onder in één systeem. Met hieraan gekoppeld een EDI-verbinding kunnen gegevens tussen Para Mi en de detaillist eenvoudig en snel worden uitgewisseld. “Dit is een hele mooie mogelijkheid voor de winkels”, denkt Nick Heessels. “Hiermee zijn de NOS broeken altijd op voorraad. Nee verkopen is dan niet nodig. Hiernaast willen we er met de introductie van drop shipment voor zorgen dat de consument de broek de volgende dag in huis heeft, ook wanneer deze niet op voorraad is in de winkel.”

Ook de online verkopen kunnen omhoog, al is Para Mi niet van plan om op korte termijn zelf een B2C webshop te openen. Wel ondersteunt het detaillisten die een webshop hebben. “Verder ligt een online marketing strategie klaar”, vertelt Nick Heessels. “Met de inzet van social media is hier veel meer uit te halen. Dat is een van onze prioriteiten.”



Export en sales

Een ander plan ligt op het gebied van export en sales. Hierbij kijkt Para Mi naar Duitsland en Scandinavië. “In Nederland en België doen we het goed, dat is onze hoofdmarkt. Op het gebied van export hebben we altijd een reactieve houding gehad. We hebben er eigenlijk nooit tijd en energie in gestoken”, zegt Nick Heessels. “Maar we zijn wel verkrijgbaar in Duitsland en Scandinavië en de doorverkopen zijn goed. Hier is zeker meer uit te halen.

Met name in Scandinavië zien we groeimogelijkheden. Daarom staan we dit jaar voor het eerst op de CIFF en gaan we hier actiever aanwezig zijn, onder meer op het gebied van marketing.”



All about the trousers

Hoewel er veel verandert bij Para Mi blijft één ding beslist bij het oude: de broek en zijn voor de Nederlandse vrouw perfecte pasvorm. “Qua collectie gaat er niet veel veranderen”, belooft Nick Heessels. “Dit is waar we goed in zijn, dus we gaan geen gekke dingen doen. Para Mi is en blijft ‘all about the trousers’. Ons handschrift zullen we niet veranderen.”



Info:

www.para-mi.com

020-8110334

 

Bron: Textilia.nl

Softwear

Sinds 1988 dé specialist in het online automatiseren van in- tot verkoop voor wholesale, retail en webshops. Voorraadbeheersystemen worden geleverd aan de mode-, schoenen-, lingerie- en sportbranche.

 

Meer weten?

Kom langs
Herikerbergweg 292
1101 CT Amsterdam

Bel ons
+31 (0)20 229 29 29

Mail ons
info@softwear.nl
 

Volg ons

Meld u aan voor de Softwear-nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen rondom Softwear.